MusikkPlot

Markeds- og kommunikasjonssjef i Creo, Linda Karoline Ringstad.

– Musikkontoret er et spennende prosjekt

Det er viktig at aktører i musikkbransjen tilbys bedre informasjon, sier markeds- og kommunikasjonssjef i Creo, Linda Karoline Ringstad.

Publisert Sist oppdatert

KulturPlot skrev onsdag om Musikkontoret.no, den nye ressursportalen for musikkbransjen som lanseres i dag, torsdag 31. mars.

I intervjuet med prosjektleder Tord Litleskare, sa han at tjenesten ikke bare er en ressurs for musikere. Musikkontoret skal også hjelpe konsertarrangører, lyd- og lyspersonell, produsenter, markedsførere, plateselskaper, bookingbyråer og alle aktører som på en eller annen måte jobber med musikk – om de så har juridiske spørsmål, trenger inspirasjon eller trenger hjelp til å komme i kontakt med de riktige folkene.

Litleskare samarbeider med de syv regionale musikkontorene i Norge. 12 interesseorganisasjoner fra hele landet er også med på laget. En av disse organisasjonene er landets største kunstnerorganisasjon, Creo. Creo har valgt å samarbeide med Musikkontoret, forteller markeds- og kommunikasjonssjef Linda Karoline Ringstad:

– Musikkontoret er et spennende prosjekt med en viktig praktisk funksjon. Det er lett å gå seg vill i informasjonsjungelen der ute, og kanskje særlig som ung og uerfaren musiker. Jeg tror brukerne av Musikkontoret.no vil ha stor nytte og glede av en ressursside hvor man kan møte en samlet bransje, få svar på spørsmål, og settes i kontakt med de riktige menneskene ut fra ulike behov, sier hun.

Ringstad forteller at bedre informasjon har vært en prioritet for Creo.

– Det har det sikkert vært også for flere av organisasjonene knyttet til Musikkontoret.no også. Det er viktig å presentere forståelig og tilgjengelig informasjon. Creo arbeider alltid for å sikre medlemmene våre bedre lønns- og arbeidsvilkår. Jo mer medlemmet vet og kan om egne rettigheter og hvordan bransjen fungerer, desto sterkere rustet er man i arbeidslivet. Og trenger man hjelp, er det viktig å vite hvor man får det. Musikkontoret er en kanal hvor man også blir bedre kjent med Creo, hvem vi er, hva vi gjør og hvorfor man selvfølgelig burde bli medlem, avslutter hun.

Musikkontoret vil også fungere som et redaksjonelt medium, og vil bestå av artikler, guider og inspirerende intervjuer med relevante bransjeaktører, som kommer med tips, historier og erfaringer fra sin karriere, ifølge prosjektleder Litleskare.

Powered by Labrador CMS