Annonse
Ragnar Bjerkreim er komponisten bak dobbeltalbumet «Himmel under hav» – som han håper skal bli en full scenisk musikal en dag. Foto: Handout / NTB

Drømmer om musikal fra havets bunn – om de forliste som møtes på Underwater Bar

Meld deg på nyhetsbrev fra Kulturplot

Hver tirsdag og torsdager. Bestill her! Skriv inn din e-post:

 

Når komponisten Ragnar Bjerkreim drømmer om å lage en stor scenemusikal av sin historie om de forliste som møtes på havets bunn, tar han det gradvis.

Denne måneden utkom det stjernespekkede dobbeltalbumet «Himmel under hav» – med undertittelen «Songar frå Underwater Bar».

Og i baren på havbunnen samles forulykkede fra alle tider og alle hav: «Her delar dei røynsler og syn på verda dei har forlate, medan dei nører håpet og draumen om å bli bevart i minne til dei levande og framleis vera omfamna av livet», heter det om handlingen.

31 sanger byr Ragnar Bjerkreim på i sin havmusikal. De er innspilt i løpet av halvannet år i fjor og forfjor med 12 artister, 12 korsangere og 18 musikere. Det er litt av et elitelag – med navn som Kari Bremnes, Bjørn Eidsvåg, Helene Bøksle, Tom Roger Aadland, Anne Vada, Jannike Kruse og Anders Baasmo om bord.

– Dei syng ein låt kvar. Julie Ervik, Odd Einar Nordheim og Pål Rake har berande rollar. Det er kjekt å ha med seg alle desse fine artistane, sier Bjerkreim til NTB.

Helikopterulykke inspirerte

Men hvordan kommer man egentlig på ideen om å lage musikal om noe såpass spesielt som forulykkede etter ulykker, forlis og farlige migrantseilaser?

– Eg fekk idéen i 2001 etter ei tragisk helikopterulykke i Nordsjøen. Det er så mange menneske som har forlist på sjøen gjennom alle tider. Kva skjer med dei forliste og kva skjer med dei pårørande som sit igjen? Det var utgangspunktet for arbeidet mitt. Songane i musikalen handlar om å miste, sørge, sakne, elske og håpe.

Han valgte musikalformen, selv om han også vurderte opera for å uttrykke innholdet i stykket.

– Musikalforma gjer rom for ulike musikalske uttrykk som solo, duettar, ensamblesong og ulike instrument. Musikalstil har nok ein breiare publikumsappell enn opera. Musikalstil har nok ein breiare publikumsappell enn opera, sier komponisten som har skissert frem handlingen og latt sangpoeten Ingvar Hovland ta dem i havn.

Podkast neste?

En dag håper Ragnar Bjerkreim at prosjektet han hittil har brukt tre og et halvt år på, skal bli en full scenisk musikal.

– Men det er nok litt langt fram. Det er omfattande å setja opp nye musikaler. Pandemien set grenser, også for ein eventuell konsertversjon. Kanskje neste fase blir ein podkast i 6 episoder? foreslår han.

– Men nå – i første omgang – kjem låtene frå musikalen saman med historia i bookleten, sier Bjerkreim om den 72 siders plateboken med bilder, historie og sangtekster som maner frem Bjerkreims univers under vann.

– Eg har hatt stort engasjement for tematikken i musikalen. Gjennom heile prosessen har eg kjent at dette er eit verk som heilt livsviktig å laga. Alle menneske opplever i løpet av livet å miste og å sørge. Spørsmålet blir korleis ein kan klara å leva vidare etter eit tungt tap, og kva skjer med dei forulykka etter døden.

Skrevet ved hav

Han røper gjerne hemmeligheten bak den imponerende artistlisten.

– Gjennom mitt arbeid som frilanskomponist i over 30 år har eg samarbeida med dei fleste av desse artistane på tidlegare prosjekt, sier Bjerkreim. Som har hatt film- og tv-musikk som spesialitet – i spennet «Kamilla og tyven» til «The Kon-Tiki Man», men også har komponert for konsertsalen.

Blant sangene på musikalplaten som har fått musikkvideo, «Finaste juvel» fremført av Bjørn Eidsvåg. Der får man også se noen av stjernemusikerne som bidrar, på denne låten Rune Arnesen, Eivind Aarset, Gjermund Silset, David Wallumrød og Sveinung Sand, i sving.

Noen av sangene er tragiske, om sorg, sykdom og død. Andre er varme ballader om lys, håp og kjærlighet. Alle er de komponert ved Bjerkreims hytte – der han ser ut mot havet og de evige bølgene.

Annonse
Annonse
Annonse